Monday 24 September 2012

Fungsi Unit Khidmat korporat Lembaga Pelabuhan Johor

Ø    Menguruskan hal-ehwal korporat LPJ.

Ø    Menjalankan aktiviti-aktiviti pemasaran  dan promosi melalu 
    lawatan, pameran, bahan cetak dan media elektronik.

  Ø    Menjalankan tugas pemudah cara perdagangan dengan pihak-pihak 
    yang berkaitan dengan pelabuhan.

Ø    Menguruskan aduan-aduan yang diterima daripada pengguna-
    pengguna pelabuhan dan masyarakat awam.

  Ø    Mengendalikan Borang Maklum Balas Pelanggan bagi memastikan           
    perkhidmatan LPJ mengikut standard piawaian yang ditetapkan oleh ISO.

Ø    Menjalankan aktiviti yang meningkatkan imej LPJ daripada aspek
    fizikal dan sosial.

  Ø    Menjadi pusat pembangunan perniagaan dan pelaburan.

Ø    Membuat pemantauan standard prestasi pelabuhan-pelabuhan di 
     bawah kawal seliaannya.

  Ø    Mengumpul dan mengemas kini maklumat statistik pelabuhan.

Ø    Menjalankan penyelidikan dan pembangunan untuk kepentingan LPJ.

  Ø    Mengurus dan menyelenggarakan Pusat Sumber LPJ sebagai tempat  
    sumber rujukan dan pengumpulan maklumat.

No comments:

Post a Comment