Ø Menguruskan hal-ehwal korporat LPJ.
Ø Menjalankan aktiviti-aktiviti pemasaran dan promosi melalu
lawatan, pameran, bahan cetak dan media elektronik.
Ø Menjalankan tugas pemudah cara perdagangan dengan pihak-pihak
yang berkaitan dengan pelabuhan.
Ø Menguruskan aduan-aduan yang diterima daripada pengguna-
pengguna pelabuhan dan masyarakat awam.
Ø Mengendalikan Borang Maklum Balas Pelanggan bagi memastikan
perkhidmatan LPJ mengikut standard piawaian yang ditetapkan oleh ISO.
Ø Menjalankan aktiviti yang meningkatkan imej LPJ daripada aspek
fizikal dan sosial.
Ø Menjadi pusat pembangunan perniagaan dan pelaburan.
Ø Membuat pemantauan standard prestasi pelabuhan-pelabuhan di
bawah kawal seliaannya.
Ø Mengumpul dan mengemas kini maklumat statistik pelabuhan.
Ø Menjalankan penyelidikan dan pembangunan untuk kepentingan LPJ.
Ø Mengurus dan menyelenggarakan Pusat Sumber LPJ sebagai tempat
sumber rujukan dan pengumpulan maklumat.
Ø Menjalankan aktiviti-aktiviti pemasaran dan promosi melalu
lawatan, pameran, bahan cetak dan media elektronik.
Ø Menjalankan tugas pemudah cara perdagangan dengan pihak-pihak
yang berkaitan dengan pelabuhan.
Ø Menguruskan aduan-aduan yang diterima daripada pengguna-
pengguna pelabuhan dan masyarakat awam.
Ø Mengendalikan Borang Maklum Balas Pelanggan bagi memastikan
perkhidmatan LPJ mengikut standard piawaian yang ditetapkan oleh ISO.
Ø Menjalankan aktiviti yang meningkatkan imej LPJ daripada aspek
fizikal dan sosial.
Ø Menjadi pusat pembangunan perniagaan dan pelaburan.
Ø Membuat pemantauan standard prestasi pelabuhan-pelabuhan di
bawah kawal seliaannya.
Ø Mengumpul dan mengemas kini maklumat statistik pelabuhan.
Ø Menjalankan penyelidikan dan pembangunan untuk kepentingan LPJ.
Ø Mengurus dan menyelenggarakan Pusat Sumber LPJ sebagai tempat
sumber rujukan dan pengumpulan maklumat.
No comments:
Post a Comment